Tuesday 3 April 2012

.syukur.




'yes!alhamdulillah..syukur2,amin2..tq2.." teruja sangat kan? memang sangat teruja..apa yang diimpikan dlm beberape bulan ni akhirnya tercapai juga..rasa terhapus walaupun sedikit beban yang di alami selama ini...terima kasih Ya Allah..kau telah buka kan 'jalan' untuk aku, untuk kami sekeluarga.. setelah sekeping 'kertas' bertukar tangan, otak aku ni mula ligat merancang kehidupan untuk hari yang seterusnya..memang aku tak expert aku akan menghadapi semua benda2 ni dari dulu lagi.. walaupun dugaan cabaran ujian datang bertimpa2..kekadang rasa macam tak adil, orang lain nampak tenang je menghadapi hari2, senang je rezeki datang kepada mereka2, tapi aku?kenapa susah?'kejamkan? Ya Allah..astargfirullah..kenape cetek sangat otak aku ni ha! kau nk marahkan Tuhan ke Izzati?! astarghfirullah..astarghfirullah..astarghfirullah..
 

ونبلوكم بالشر والخير فتنة وإلينا ترجعونDan Kami menguji kamu dengan kesusahan dan kesenangan sebagai dugaan; dan kepada Kami-lah kamu semua akan dikembalikan. [Al-Anbiyaa’: 35]

"Tuhan akan menguji sesiapa yang dikehendakinya sahaja'" syukur aku dengan ujian-ujian Nya sebelum ini dan yang akan datang. dengan ujian dan dugaan yang diberikanNya ia sebetulnya akan mendekatkan lagi kite denganNya.maknanya Tuhan akan lebih menyayangi kite, sebab itulah die uji kite duga kite supaya kite tidak alpha tidak leka untuk mengingatinya dan mengamalkan suruhanNya.. :) 


Selama setahun dengan haru biru yang dilalui, untung rugi yang tiada siapa mengetahui,perit dilaui. akhirnya, dapat juga peluang sekali lagi untuk aku terus mengekalkan apa yang tersedia dan menambah kan apa yang sememangnya kurang.Setelah apa yang diperolehi saat itu, aku harus berusaha gigih dan sentiasa berusaha untuk mencapai target yang kami ingin kan.. Insyaalah.. kawan2 tolong doa kan aku dilapangkan perjalan hidup blh? terima kasih atas bantuan yang diperolehi.. terima kasih pada ma abah kerana kamu berdua mencadangkan dan menyokong aku untuk uruskan perniagaan ini.. terima kasih kepada mybB sbb sokongan dan pertolongan yang diberi.. Insyaallah aku akan menjaga Rh Tee Solutions  ni semampu yang acik (nma fmly) boleh.. doakan acik. 
                                                                          
.
.
.
.
.
.
mesti korang ingat benda lain kan?
dapat lucky draw?pregnant?duit jatuh dari langit?
menang peraduan?dapat gelaran dato'?
hehe bukan la.. kesian kan.. :)


لا يكلف الله نفسا إلا وسعها
Allah tidak memberi kesusahan seseorang hamba melainkan apa yang terdaya olehnya. 
[Al-Baqarah: 286]


يا أيها الذين آمنوا استعينوا بالصبر والصلاة إن الله مع الصابرين
إن عظم الجزاء مع عظم البلاء ، وإن الله تعالى إذا أحب قوما ابتلاهم ، فمن رضي فله الرضا ، ومن سخط فله السخط
Wahai orang-orang yang beriman! Mintalah pertolongan dengan sabar dan solat, sesungguhnya Allah bersama-sama orang yang sabar. [al-Baqarah: 153]


إن عظم الجزاء مع عظم البلاء ، وإن الله تعالى إذا أحب قوما ابتلاهم ، فمن رضي فله الرضا ، ومن سخط فله السخط
Sesungguhnya besarnya ganjaran itu dinilai pada besarnya bala’ yang menimpa. Dan sesungguhnya Allah itu apabila mencintai sesuatu kaum, maka akan mereka itu diberi dugaan. Oleh sebab itu barangsiapa yang redha – dengan ujian yang menimpa, dia akan memperoleh keredhaan Allah dan barangsiapa yang tidak maka padanya kemurkaan Allah. [Riwayat al-Tirmidzi, al-Albani menyatakannya sebagai hasan dalam Sahih dan Dha’if Sunan al-Tirmidzi.]



ini untuk ingatan kepada saya dan kepada anda semua k.. 
jangan terus mengeluh dengan ujian yang diberikan..sepatutnya kite sentiasa berdoa dan berdoa dengan ujian yang diberikan. sesungguh nya setiap apa yang di uji, ada hikmah disebaliknya yang kita manusia kerdil ni tidak pernah akan mengetahui nya sehinggakan selepas kita mendapat ganjarannya baru lah kita bersyukur diatas ujian yang diberikan sebelumnya. 
.WALLAHU TA'ALA A'LAAM.





No comments:

Post a Comment

:)loveeverafter(:

:)loveeverafter(: