Tuesday 8 May 2012

.ketentuan.



2 ogos 2009 kami mula berbalas senyuman berbalas bicara..hanya kerana radio kereta yang rosak hampir 10hari dan akhirnya bila tiba hari untuk dibaiki di Pusat Servis Perodua dan tiba saat 'lelaki' mekanik ini membuat  pemeriksaan untuk dibaiki mungkin perlu ditukar, tiada kerosakan ape2 pon yag berlaku pada radio tersebut. Kuasa Tuhan? mungkin suratan takdir? jodoh? hanya DIA yag mengetahui..

dirasakan ade sesuatu yang tersirat, beberape hari slpasnya kami berhubung..asalnya hanya sebagai urusan perkhidmatan terus menjadi rapat. dalam bulan yang sama. mudahkan? memang susah nk percaya tapi itulah hakikatnya. gerak hati ini seakan melonjak2 menyuruh aku terima pelawaan 'lelaki' ini untuk keluar tanpa aku mengetahui latar belakang termasuk nama 'lelaki' ini. *awak2 semua jgn tiru plak,jgan mudah percaya pd lelaki yg xdikenali oke.* 1st time keluar, bila ditanya nama ape ha?xkan nk panggil awak2 je. die hanya senyum dan kasi lesen.bukan nk tunjuk yg die ada lesen cume nak aku baca nama dia. haha! *ic tanak bagi sbb malu dgn gmbar budak2.har har*

bulan yg sama,di penghujung ogos iaitu Ramadhan 2009..secara tak langsungnya aku dilamar oleh 'lelaki' ini. terkejut? aku lagi la. message from ...... :  ''awk jadi bini sy nak? kite kawen dua nak?''   ha?mengarut betol jantan ni,gelojoh! *dlm hati la* .. tetiba die call tanya benda yang sama! awk,jgan la bergurau bnda2 mcamni,xsuka oke.kite bru je knal. disebabkan aku terdengar suara kawan2 nya tengah gelak kat die dlam talian telefon 2 jugak memang sangat2 percaya 'lelaki ni hanya nak main2. oke aku terdiam. tanpa diduga, dr awal aku jawab panggilan 2 dgan ditanya soalan yg xterduga 2 rupanya die dh on loudspeaker henpon dia!!. *hmm ptut la member2 die gelak*. 'awk jgn maen2,tlg la'.. " tak, sy serius,kite kawen nk?".. 'sy tak nak kapel.kite baru kenal, lgpon awak blm knal hatibudi sy,jhat ke,nk maen2 kan awak ke, awak nk maen2 kan sy ke kan,kite kawan k.kawan je" .."xpe,kite kawan je bukan kapel,lps 2 kite kawen nak?" .. soalan yg sama.. "cpat la,saem2 dengar ni, blh tak? jwab boleh ke tak je".. "ok, blh"..sempat dgr kwan2 die bersorak bagai!...dan aku? terus END CALL.

terdiam seribu kata.suka.berdebar.tak tahu.terawang2? mimpi? ape perasaan korang agk2? pengsan? dh la bru ptus cinta beberape minggu sblom 2.opppsss.*tlg ttp buku lama!* p/s : rndu time 1st time berbuka berdua di ........ mcm 'cndlelitedinner' tu sbgai merasmikan hubungan.tq :)

kesungguhannya,kesabarannya, keperihatinannya, kesanggupannya dlm apa jua yang dilakukan untuk kebahagiaan aku  dan untuk meraih hati aku. akhirnya. " bila awak nak bwak rombongan ke rumah?"

bila tiba saat dan waktu, setelah 2 tahun, pelbagai yang diharungi bersama 31ogos2011(2 syawal) termeterailah ikatan aku dengan 'lelaki' ini.pada malam 31ogos2011 lingkungan jam 10mlm 'lelaki' bernama Mohd Khairulzaman b Che Nik sah bergelar suami kepada Nur Izzati bt Mohd asri.. dh sah? betol? ye, aku dah jadi hak sepenuhnya kepada seorang lelaki bernama suami. status bertukar, tanggungjawab pon bertambah, berderau  darah, bergetar sluruh anggota disaat kami disatukan. mungkin ini lah petanda bahawa aku harus sentiasa bersedia dan terima apa jua cabaran dan dugaan selepas ini.perlu menggalas tanggungjawab yang besar sebagai seorang isteri , anak dan menantu yang sentiasa diredhai dan diberkati olehNya..




Alhamdulillah...kini...sudah 8 bulan dan baru 8 bulan kami hidup sebagai suami isteri.. mungkin kejadian radio kereta yang rosak tempoh ari telah ditentukan olehNya..dan aku percaya ini la dikatakan JODOH dr Allah swt..tiada siapa yang tahu kan..xdisangka sehingga selesai diijabkabulkan baru lah aku percaya. Tuhan ketemukan aku dengan jodoh aku dengan cara kejadian tempoh hari. jodoh setiap manusia telah ditetapkan sejak seseorang itu berada dalam kandungan ibunya lagi..cume beza setiap orang antara jodohnya cepat atau lambat, dengan cara senang atau susah. so, jangan sesekali pertikaikan kenapa aku cepat,kenapa aku lambat,kenapa aku susah sangat nk jumpe jodoh aku, kenape aku itu dan ini. tak baik merungut dengan ketentuan Ilahi. sabar dan terima dengan redha :)


majlis risepsi secara bersederhana 1 september 2011 ( 3 syawal )

sepupu sepapat sbelah suami.
antra kawan2 sekolah rendah. SKBM

mak2 sedara suami. 





bespren dr pkb. :) 

member2 sklah SMIP.. weheee :)

member2 SMTB yg sambut aku turun tangga mcm princess! haha 
separuh dr yg dtg beramai ari 2.
tanks u ol sbb sudi dtang beramai2. terharu.

bespren. :)

iloveyoueverafter



gambar bersama bespren sorang lagi takde! mek sha.. xde dlam simpanan t pic kite 'bertiga' tu.. mna a? nanti i cari n upload balik k. :)

terlampau banyak sangat gambar. memang tak mampu nk upload la . huhu anyway, tanks bebanyak kpda kengkawan yang hadir, terharu sbb ramai sangat kawan2 yang datanag. tanks a lot mauah mauahhhh.. pada mana2 kawan yang tak terupload pic nya kat cini, maaf bebanyak sebab tak terlarat nk upload semuanya dan mgkin anda bersama sy xde dlam simpanan sy. sory sesangat.. akhir kata.matadahtaklaratsebabdahpkul3setengahpagi.

~doakan kebahagiaan kami~


3 comments:

  1. moga mg bahagia tie. insyaallah ikatan yg dimaterai akn berkekalan.
    selamat menjadi isteri solehah, bakal ibu yg mithali :)
    im happy 4 u sayang.

    ReplyDelete
  2. tq..tq..terima kasih bebanyak.. :)

    ReplyDelete

:)loveeverafter(:

:)loveeverafter(: